Tuesday, July 28, 2009

Sekolahku (Bahagian 2)

Ahmad Solehin B. Abd Ghani
4/5 AWAM 1
Sekolah Menengah Teknik Johor Bahru a.k.a Technique Institute of Johor Bahru
(2005/2006)

Blok Pentadbiran

Nie la tempat aku belajar kejuruteraan awam..

TIJB terkenal dengan tandas yang bersih..

- Aku sekolah disini 2 thn dari tingkatan 4 hingga tingkatatan 5. Sekolah nie sekolah teknik terbaik Malaysia. Batch aku tu...pas kuar result, semua cikgu bercuti di genting u ollz..haha
- Kalo di JB, orang akan kenal sekolah aku nie...Sekolah yang balik lambat dan paling banyak kerja...tanye lah sape2 yg pernah skolah kat sini.. sekolah lain balik 1.30, kiteorang balik 2.45ptg.. lum kire ada kelas tambahan dan koko...hampir tiap2 hari blik kol 5.30ptg ..huhuh..nasib baik ayah amek...huhu...
- Di sekolah nie, aku seorang pengawas...Juga pengerusi bulan sabit merah...
- Di sekolah nie, banyak gak event yang aku anjurkan...cthnye Perkhemahan Gabungan Antara KRS, POLIS dan PBSM di Ulu Tiram..First time dalam sejarah sekolah student anjur event....almaklumla, sekolah aku nie sekolah belajar jek...nape aku ckp sekolah nie sekolah belajar? time PJK, mesti ada jek cikgu addmath atau LK (lukisan kejuruteraan) nak amek. masa PJK..kadang2 kiteorang xda PJK pown...Tu sebab padang sekolah pown sekangkang kera jek..huhu
-Oleh kerana program perkhemahan yang aku handle tu berjaya, aku diberi mandat untuk anjurkan lawatan ke Kuala Lumpur untuk Persatuan Sejarah. Bayaran hanye RM10 seorang..haha...Dan lawatan itu berlangsung dengan jayanya...5 tempat kiteorang pergi dalam tempoh 24..menarik bukan? haha
- Event terakhir yang aku organize ialah Majlis Pengawas bersama Pengetua di Hotel New York JB. Event yang formal nie mendapat pujian pengetua kerana first time pengawas wat lunch kat hotel grand cam 2...haha...
-Kebanyakan event ini,aku anjurkan sendiri..dari kertas kerja hingga lah perlaksanaan...call sana sini...puas dah dgn benda2 nie...umur 17thn wat benda cam nie dgn jayanya, aku berbangga..namun pelajaran x pernah terabai...cthi lah sy! haha


*Cikgu-cikgu kejuruteraan ku sekalian, maafkan lah sy coz xnk sambung dalam civil engineering...haha..sy masuk skol nie pown saje2 jek...leh gitu?? layanzz!!

9 comments:

FaMouS said...

owh..teknik ek...
mcm mana leh minat law ni?
anyway you do great, don't you?

.rda. said...

rindu nya sekolahku.
;pp

ierahoshin said...

dari civil ke law..??
ahakzz..~~

ika_adeela said...

hahahaha yang penting toilet tu cantik kot huhuhu

SoLeHiN said...

bc la post2 sebelum nie,ada tlz nape sol amek law...

rindukan zaman skol? x stress begini..haha

civil ke law = medic ke sains sukan..haha

toilet kiteorang mmg paling cantik..dtg la jb survey toilet skol2 di jb nie..haha

izzati said...

camne bleh tkr arh ni??..
cmne bleh mnt law..
nyway..GAMBATE!!!

SoLeHiN said...

izzati: minat 2 dari jiwa...

NoTy aYUe said...

kaw mungkin lupe yg aku juge salah satu daya penarik kat tijb lar...

SoLeHiN said...

ayu: ko daya penarik? haha...xfames pown ko...hahah