Tuesday, July 28, 2009

Sekolah-sekolahku (bahagian 1)

TADIKA MEADOW (1995)
-tadika nie just belakang rumah jek...tp dlu g naik bus..masa tu mak dengan ayah keje..so xda la orang antar..
-x byk sgt yg leh ingat ttg kat skol tadika nie...tp ak dpt no.1 for the final exam..haha...ada report kad tu sampai skang...kenangan beb!!!


SEKOLAH AGAMA TAMAN PELANGI (1996-2004)
-9 thn bersekolah agama disini. Dari kafa 1 sampai la darjah khas.
- G sekolah nie naik van pak hassan.
- Dlu kat sekolah, aku pengawas...cikgu pilih...haha....dan masa darjah 6 (form 3), aku ketua pengawas..
-dlu kat sekolah nie, aku slalu kena marah and warning dgn cikgu sebab aku x ske pakai songkok...kalo pakai pown, mesti nampak rambut or jambul dpn...sampai la satu hari di thp kedengkian cikgu 2 nak memotong jambul aku...siap report dgn mak aku lg...huhu...akhirnya, insaf la seminggu..pastu wat lg....hahah
- aku agak cemerlang di skolah nie...darjah 6 dapat no.2 keseluruhan sekolah, darjah khas pown kedua keseluruhan dgn pangkat 1/ agreegat 12... hehehe...ok la 2 kan?
-sorry yea ustaz and ustazah...dlu dorang soh aku jadi kadi or pegawai agama...tp x dapat la den nk memenuhi nye...hahaha....korang pown tau aku cam ne kan? haha..


SEKOLAH KEBANGSAAN TAMAN PELANGI (1996-2001)
-kat sini banyak kenangan manis, pahit dan byk lg....
-di sini lah aku blaja utk memimpin organisasi
-darjah 3 aku dah dilantik sebagai pengawas sampai lah darjah 6
-darjah 6 aku ketua pengawas sekolah nie..
- masa darjah 4, aku pernah pergi kursus kepimpinan unit beruniform di pusat koko negeri johor di tasek utara..nie peringkat negeri
-masa darjah 5 dan darjah 6, aku merupakan pengerusi pengakap sekolah dan naib pengerusi rumah hijau..masa aku jadi komander darjah 5 dlu, team aku menang kawad kaki hari sukan 2 u ollz...haha...
-aku aktif gak bersukan...dlu aku masa darjah 3, pernah menang emas 4x100 dan 4x200... tp pas darjah 4, dah naik berat badan...so, xleh lari laju..hahah...join hoki wakil sekolah la plak...
-masa darjah 6, aku juga join pancaragam sekolah, namun itu pown setelah dipaksa oleh cikgu ramlah..huhuh...dia kenal mak aku...so, nk jaga hati, kena masuk tanpa kerelaan hati...uuu...
-tiada kisah cinta di sekolah nie...ada la minat2...tp cam bodo lak dipkkan skang,....hahah...

akan bersambung...MSAB DAN TIJB menyusul kemudian....
-solehin-

6 comments:

FaMouS said...

hoho, cam x caya je...but abg sol mesti comel dulu kan?

SoLeHiN said...

haha...nanti kalo leh scan gambar dlu2, leh tunjuk kat blog nie...haha

ierahoshin said...

wow..
pengawas sek dulu,
mesti ko skema kan,
zaman mude2 dulu,
wakaka

izzati said...

kenangan terindah ni..:-)

SoLeHiN said...

ira: xda maknanye nak skema..taiko dowh dlu masa jd pengawas...haha..

izzati: yup, kenangan terindah...cam nk blik masa dlu, jumpe kawan2...haha

miza wahit said...

jgn jeles aq prektikel c2 buln 8 neh lol