Tuesday, July 14, 2009

Induction BLS Part 1 (11.7.2009)

Group 9!!! Chaiyok!


Sempat posing jap di saat genting nie!

Fyza hardworking wat sudoku! Sory la, xdapat bantu! x reti! haha


Ceramah kaunselor= ngantok


Hari sabtu yang indah "dicemari" dengan aktiviti-aktiviti yang sangat memenatkan.

Dimulakan dengan aktiviti taklimat koko. Diadakan di stadium UiTM. Jauh betol perjalanan ke sana. Sejak masuk Shah Alam, berjalan kaki jek ari-ari. Bila nak ada kete nie? Haizz. Taklimat nie bermula dari pukul 8pg-9.30pg. Selepas itu, semua pelajar akan pergi ke tempat persatuan yang ingin menyertai. Aku "terpaksa" masuk kesatria negara. Dalam hati sgt benci denganperkara melibatkan kawad, namun bila dipikirkan, ia hanya lah 1 semester berbanding dengan pasukan uniform lain cam palapes,suksis, mengambil masa 3-6 sem. Nauzubillah. Xkan la amek benda-benda tu.

Kami diminta utk berkawad. Adalah sorang komander nie point kat aku soh potong rambut. Alamak, abis la rambut aku..adeh....sedih...

Selepas abis jek taklimat drp komander kesatria, kamu semua iaitu Company H @ H coy (budak2 law) berjalan ke Fakulti untuk menghadiri Induction untuk budak2 BLS part 1.

Semua berkumpul di auditorium C1. Kami dikenalkan dengan persatuan2 yang ada dalam Fakulti Law seperti ALSA, LAW SOC, SCLC, MOOT CLUB, H COY, Environmental Club dan Sekatariat MPP. Aku x tertarik untuk masuk yang mana2.. Ntah la...lum sampai "seru" rasanya.

Selepas itu, kami dibahagikan kepada 20 kumpulan utk acara explorace yang memamg aku x pernah minat selama hidup ini. Aku dapat 1 group dengan nizam,shahril, fyza . Yang lain x tau nama..Sory guys, lupe nk tanye..Hahaha...

Sebelum tu, ada lah ceramah dari kaunselor mengenai life at campus. Boleh la...x dgr sangat..haha...

Lepas tu, explorace start at 3.30 pm. Pengalaman yang x dapat lupe bile kat moot court. Gile takowt. Takowt sampai speechless.. Xda pape dalam otak..huhuhu...

Sory la guys,(group 9) sebab aku x byk membantu. Dalam keadaan demam dan bantu, xbanyak yang leh aku pk.. haha...

Semua berakhir pukul 7ptg. Sangat penat...fuhhhhh................

3 comments:

* [ F y z a ] * said...

bile mase u ambik gmbr sudoku tuh? ceh!

ierahoshin said...

sama oenat dgn ira..
bace keluh kesah si sol..
hahhaa..
cian..
ala..1 sem je nihh..

ierahoshin said...

*sama penat